denmatglade

Direktlänk till inlägg 10 september 2010

Days and weeks ago and the wrong bus.

Av Nathalie - 10 september 2010 21:53

Shit! Var ett bra tag sen sist jag blogga känner jag, nästan två veckor. Sorry, men det är så himla krävande med skolan, man kliver upp vid 4 varje morgon, snarare natt,  för att hinna med 06.10 bussen till skolan och sen kommer man inte hem fören 6 på kvällen. Snacka om att man är exhausted efter en vecka och bara stupar käpprätt i säng för att sedan ligga där hela helgen.

 

Jag, Elin & Jennifer hade ju tänk att pendla hela första året men jag känner redan nu att det är nått jag inte orkar med, hur som helst vi gick till syon jag och Elin och fråga om det fanns nån lägenhet ledig, vilket det självklart inte fanns. Sen så skulle det inte ha funkat med hyran iallafall eftersom vi kommer bli nekad inackorderingsstöd  på grund av att våra linjer finns på hemorten. Sucks so much cock säger jag bara. :(

 

Inte mycket som hänt i mitt liv under tiden som jag inte skrivit, vi har börjat komma igång lite på skolan nu och håller på med diverse muntliga redovisningar och shit men jag kan inte riktigt lägga nån energi på arbetet. Har börjat känna att NV nog inte var något för mig trots allt, visst jag gillar Kemi jätte mycket men det är inte värt att gå tre år i NV för det så jag funderar på att byta program och skola till SP på Sundsvalls Gymnasium.

 

Den SP linjen jag vill gå där verkar jätte spännande tycker jag, man läser allt på engelska med engelsk talande lärare, vilket är toppen för mig som troligen ska dra till England och plugga vidare på Universitet sedan. Hoppas bara dom tar in mig nu trots att byte tiden är över och allt. Hoppas, hoppas, hoppas. :)

Jag borde ha valt SP från första början, den linjen kommer ju att hjälpa mig att komma lite närmare mitt drömjobb som är att hjälpa barn som har det svårt och att skapa rättvisa och jämnställdhet mellan hetero och Hbt personer.

 

Tja, någe mer har jag inte på hjärtat just nu, är as trött, sitter och halv sover här medan jag skriver och lyssnar på killar med vackra händer som spelar piano. Eller jo en sak vill jag berätta om som hände idag. :)

 

Hahah! Jag och Jennifer skulle ju åka buss hem från Sundsvall idag, som vanligt, och hade varit på kiosken och sega så vi fick lite smått hets och skyndade oss till bussen som vi trodde vi skulle missa annars. Och tror ni inte att när vi kommer fram till navet så ser vi, vad vi trodde var våran buss, stå där och flocka in en massa folk så vi skyndar oss dit och kliver in glada och muntra över att vi hann. Tjena mittbena, vi hann knappt åka i 3-4 min fören jag insåg att fan, den här bussen åker ju åt helt fel håll så det blev till att plinga och kliva ur. xD

 

Det var så roligt för Jennifer märkte ingenting hon utan skulle precis fixa headsetet och det när jag böjer mig fram och säger, -Jennifer, är det här verkligen våran buss? Den kör ju helt knasigt. Hahha! Hur som helst, vi klev ur och fick as börna tillbaka till navet igen, klockan var 16.17 och bussen ska fara 16.20, för att catcha den rätta bussen. Snacka om lättade vi var när vi väl satt på den rätta bussen på väg hem, för tänk om vi inte märkt först att vi hade satt oss på fel buss och hamnat i Sollefteå. Tror inte mor min skulle bli så glad om jag ringde och sa, - Mamma, har du lust att hämta mig i Sollefteå eller? Tog fel buss. xD Hahah! Hon hade ju fan knipsat halsen av mig när jag väl kom hem.

 

Heheh! Jaa, det var det jag hade att säga idag. Jag ska försöka skriva mer nu i helgen men nu ska jag vara social med frun min i fonen och sedan sova. xD

 

// DenMatglade. xD

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 17 november 2010 22:15

  Vilken dag det har varit, helt toppen! Den började som vanligt med tågresan till Sundsvall klockan 9 för att sedan komma till skolan och ha svenska, vilket var jätte kul för jag fick höra att jag fick ett MVG på novellprovet. Yehaa! Efter det...

Av Nathalie - 24 oktober 2010 00:46

Eller vad tycker ni, 16 dagar är väl inte så himla länge ändå? Jag tycker att det känns som om det gått mycket längre tid sedan sist än det. Alltså, 16 dagar, det låter så kort med tanke på allt som har hunnit hända sedan dess.   Men jaja, jag ha...

Av Nathalie - 7 oktober 2010 22:30

 Hahah! Yes, detta är vad som händer när man är uttråkad och knappt har någon tid att blogga. Men va tusan, ni får veta lite mer om mig. :) Ditt namn?: Nathalie Är du snygg?: Oh yes, NOT! Födelseår?: 1994Ditt födelseställe?: Norrköpings BB. ...

Av Nathalie - 24 september 2010 23:30

Äntligen fredag idag! Som jag och Jennifer har längtat efter idag, vi skulle nämligen träffa ThimmyBoy från Skvadern today! :)   Jag och Jennifer vaknade ungefär klockan 9 imorse, och en blick ut genom fönstret krossade våra, eller iallafall mit...

Av Nathalie - 22 september 2010 21:00

Idag så var alla gymnasie ettor inbjudna på nån koncert om Evert Taube i Tonhallen. Kan ju lungt säga att hans musik inte var något för mig, skulle ha gjort mycket för att kunna göra som killen bredvid mig, som drog på sig hörlurarna och dånade sin e...

Ovido - Quiz & Flashcards