denmatglade

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Äntligen skola!

Av Nathalie - 23 augusti 2010 20:32

Hahah! Första dagen på gymnasiet över då! Var helt toppen, alla lärarna är grymt snälla och alla i klassen verkar också as snälla, inte som på högstadiet. Kan ju säga att jag är skit nöjd med mitt val av skola! :)


Dagen började med att Jennifer, som sovit över hos mig, väckte mig 12 min innan larmet skulle ringa, vilket var halv 4, och det bara för att hon var törstig. Lagomt less jag blev då. xD


Men, men, vi gjorde oss i ordning iallafall och halv 7 satt vi på tåget på väg mot stan. Vi hade ju tänkt sitta själva i lugn och ro vi men tjena, gick ju inte så bra när nästan alla man gick i skola med förut satte sig i samma vagn. xD Vart ett sablarns liv, och man vill ju inte resa sig och gå, det känns ju lite drygt.


Väl framme i sen i Sundsvall så fick man ju vänta i två och en halv timme innan skolan började, iallafall jag och Elin, Jennifer började ju 9 hon.

Hahah! Men det var lite roligt, tror hela Sundsvall hörde mig när jag vråla vägbeskrivningar i fonen till Jennifer. Hon som hade börja gått vid 8 för att komma fram i god tid till skolan kom inte fram fören vid tio i 9 bara för att tokan gick vilse. Herregud säger jag bara, hur ska det gå för lill frugan min? xD


Anyway, vi gjorde inte så mycket på skolan idag, vi träffa våra mentorer, Kristin och Michelle, typ lekte nån namnlek för att lättare komma ihåg allas namn, fick en massa papper, ett skåp och en portnyckel. Sen gjorde vi inte så mycket mer, käka lunch och lekte lite till.

Blir bättre imöra när vi ska ha lektion i engelska, kemi och idrott under dagen, sen så kommer ju 2:na och 3:na imorgon också, plus att vi får våran dator då. :D


Hahah! Sen tror jag att jag skämde ut Elin lite  med alla mina "Aouww" ylanden imorse för varje gång jag prata om nått gulligt.

Men va tusan, That's the way I am, I get all squeezy när jag ser/pratar om saker som gör mig glad. Och som jag små retades med Jennifer om hennes nya Skvadern Bag hon fick idag. xD


Jaja, det var allt för idag det, måste snart lägga mig, är as trött. See yah!


// DenMatglade. xD



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 17 november 2010 22:15

  Vilken dag det har varit, helt toppen! Den började som vanligt med tågresan till Sundsvall klockan 9 för att sedan komma till skolan och ha svenska, vilket var jätte kul för jag fick höra att jag fick ett MVG på novellprovet. Yehaa! Efter det...

Av Nathalie - 24 oktober 2010 00:46

Eller vad tycker ni, 16 dagar är väl inte så himla länge ändå? Jag tycker att det känns som om det gått mycket längre tid sedan sist än det. Alltså, 16 dagar, det låter så kort med tanke på allt som har hunnit hända sedan dess.   Men jaja, jag ha...

Av Nathalie - 7 oktober 2010 22:30

 Hahah! Yes, detta är vad som händer när man är uttråkad och knappt har någon tid att blogga. Men va tusan, ni får veta lite mer om mig. :) Ditt namn?: Nathalie Är du snygg?: Oh yes, NOT! Födelseår?: 1994Ditt födelseställe?: Norrköpings BB. ...

Av Nathalie - 24 september 2010 23:30

Äntligen fredag idag! Som jag och Jennifer har längtat efter idag, vi skulle nämligen träffa ThimmyBoy från Skvadern today! :)   Jag och Jennifer vaknade ungefär klockan 9 imorse, och en blick ut genom fönstret krossade våra, eller iallafall mit...

Av Nathalie - 22 september 2010 21:00

Idag så var alla gymnasie ettor inbjudna på nån koncert om Evert Taube i Tonhallen. Kan ju lungt säga att hans musik inte var något för mig, skulle ha gjort mycket för att kunna göra som killen bredvid mig, som drog på sig hörlurarna och dånade sin e...

Ovido - Quiz & Flashcards