denmatglade

Direktlänk till inlägg 24 september 2010

Toppen dag med kasst väder och ett EPIC fail slut på kvällen. xD

Av Nathalie - 24 september 2010 23:30

Äntligen fredag idag! Som jag och Jennifer har längtat efter idag, vi skulle nämligen träffa ThimmyBoy från Skvadern today! :)

 

Jag och Jennifer vaknade ungefär klockan 9 imorse, och en blick ut genom fönstret krossade våra, eller iallafall mitt, hjärtan. Det regna, det bara öste ner, kul = NOT! Men vi klev iallafall upp och fixade till oss och det, vi var lediga idag för lärarna hade nån studiedag, skönt säger jag bara, och vi var klara nån gång vid ett då tåget avgick mot stan.

När vi kom fram så däsha vi till Åhlens och köpte hårfärg till Jennifer och vandrade sedan runt på IN och väntade på att Thimmy skulle sluta skolan. Hahah! Han den stackaren fick inte vara ledig. xD

 

När vi väl plockat upp han på navet så gick vi runt lite till på stan och väntade på bussen som skulle ta oss till Thimmys 'pizza varje fredag' ställe som låg i sörberge eller nått sånt. När vi kom dit så beställde vi pizzorna våra och satte och glada och muntra vid bordet, jag urglad för att vi slapp vara ute i regnvädret, kan ju säga att mina skor och fötter var totalt soaked redan efter några få min ute.

När pizzorna kom så hann Jennifer och jag inte ens käka upp 3-4 slices av våra pizzor fören Thimmy käkat upp hela sin. Snacka om att den pojken kan äta, en hel pizza på mindre än 5 min! xD

 

Jae, vi spenderade lite mer än två timmar på pizzerian, pratandes och skojjandes om allt och ingenting, det var politik, skola, livet när vi vår små och en massa annat. Riktigt trevligt tyckte jag att det var.

Sedan var det nästan dags för oss att fara tillbaka till navet och Thimmy hem, men innan dess gick vi på ICA och handlade lite. Jennifer och jag bestämde oss för att köpa lite godis men det blev inte så lite. Det blev godis för över 100 spänn. xD Hahah!

 

På bussen till navet så var det en sur en chaffis som verkade ha en påle uppkörd i röven, så otrevlig var han, kan ju säga att man var måttligt glad när man väl fick kliva av från surskalle bussen och dra till tågstationen istället. Men på stationen var det inte så kul att sitta och vänta i 2 timmar så Jennifer och jag drog till Mackedonken ett stenkast därifrån. Där tillbringade vi våran vänte tid slöandes på våra platser efter att ha tryckt i oss en varsin Happy Meal och McFlurry.

 

Sedan när det väl var dags för tåget att gå så får man reda på att nej, tåget är inställt, det blir segbuss, inte så kul när man är trött och blöt och klockan är halv 12 på kvällen. Jaja, buss blev det, vi fick åka tillsammans med några högljudda otrevliga fylleskallar som jag mer än en gång drog till med en taskig kommentar till. Idioter säger jag. Hur som helst, när vi äntligen var i Ljunga, en halvtimme senare än ordinarie tid, så var vi grymt less och bara glada att få kliva av.

 

Jag måste säga att min lycka över att vi var hemma i Ljunga inte varade i mer än någon minut, för när man klev ut så regnade det ju självklart fortfarande och busschaffisen hade väl parkerat så man fick kliva av rakt i en enorm pöl. Och jag då, sur över det, skulle försöka vara smidig och hoppa fram för att inte bli så himla blöt lyckades inte alls. Det slutade med att jag halka och ramla raklång på rygg ner i den enorma decimeter djupa pölen. NICE, med ett kvälls dopp sådär innan sängen eller hur? Absolut inte, men lite roligt var det för vi skratta som nå galna gäss på vägen hem. xD Hahah!

 

Japp, det var våran händelserika fredag det, See yah!

//DenMatglade. xD

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 17 november 2010 22:15

  Vilken dag det har varit, helt toppen! Den började som vanligt med tågresan till Sundsvall klockan 9 för att sedan komma till skolan och ha svenska, vilket var jätte kul för jag fick höra att jag fick ett MVG på novellprovet. Yehaa! Efter det...

Av Nathalie - 24 oktober 2010 00:46

Eller vad tycker ni, 16 dagar är väl inte så himla länge ändå? Jag tycker att det känns som om det gått mycket längre tid sedan sist än det. Alltså, 16 dagar, det låter så kort med tanke på allt som har hunnit hända sedan dess.   Men jaja, jag ha...

Av Nathalie - 7 oktober 2010 22:30

 Hahah! Yes, detta är vad som händer när man är uttråkad och knappt har någon tid att blogga. Men va tusan, ni får veta lite mer om mig. :) Ditt namn?: Nathalie Är du snygg?: Oh yes, NOT! Födelseår?: 1994Ditt födelseställe?: Norrköpings BB. ...

Av Nathalie - 22 september 2010 21:00

Idag så var alla gymnasie ettor inbjudna på nån koncert om Evert Taube i Tonhallen. Kan ju lungt säga att hans musik inte var något för mig, skulle ha gjort mycket för att kunna göra som killen bredvid mig, som drog på sig hörlurarna och dånade sin e...

Av Nathalie - 18 september 2010 17:29

Jag sprängs snart, bara så ni vet. Har fan inte gjort annat än att äta sedan igår vid kl 4. xD Det har käkats, sallad, subway-wannabe macka, glass, kakor, mackor, mumsmums och ännu mer sallad och mackor plus nu middagen idag och äppelkakan som sna...

Ovido - Quiz & Flashcards