denmatglade

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2010

Let's pretend it haven't been that long since last time, shall we?

Av Nathalie - 24 oktober 2010 00:46

Eller vad tycker ni, 16 dagar är väl inte så himla länge ändå? Jag tycker att det känns som om det gått mycket längre tid sedan sist än det. Alltså, 16 dagar, det låter så kort med tanke på allt som har hunnit hända sedan dess.

 

Men jaja, jag har inte kunna skriva något här på så himla länge för att jag har haft fullt upp med skolan. Seriöst, det är så mycket som ska göras just nu, och vara klart tills på måndag.
Det är historia filmerna och samhälls redovisningen som jag måste jobba på, allt ska vara klart tills på måndag och jag har bara kommit halvvägs.

 

Kan ju säga att så stressad som jag kännt mig nu senaste två veckorna, så stressad har jag inte kännt mig sedan i 9:an. Förra veckan var det sån press att jag inte orkade med, var helt jädra slut så jag stannade hemma i två dagar för att få vila ut.
Skönt var det då, men det blev hell to pay när jag kom tillbaka. Låg efter som ett as i matten och hade inte ens börjat på samhälles arbetet.

 

Det blev till att köra en halv allnighter förra söndags natten för att fixa samhälle skiten och sedan hets jobba med matten dom fyra dagarna som var kvar innan provet.
Men jag känner att det gick rätt bra på matte provet ändå, visst kanske inte MVG eller ens VG men jag kommer klara mig G-alant i allafall. ;) Hahah!

 

Jag måste seriöst lära mig att ta mig själv i kragen och få saker och ting gjorda i tid, ta mer ansvar och det när det gäller skolan.
Någon som har några smarta kragtag att komma med? Om ni har det så bring 'em on! :D

 

Tja, mycket mer har inte hänt i mitt liv dessa veckor, utan mitt liv går nuför tiden ut på att vakna vid 7, ibland 4, på morgonen och fara till skolan. Vara där och sluta 3, vänta i en och en halv timme på tåget som går halv 5 för att sedan vara hemma vid 6. Komma hem, käka och ha ångest över allt arbete som måste göras och sedan decka i säng. That's my uneventful life nowadays.

 

Anyway, någon kotte därute som deltog i Spirit Day i onsdags? Ni vet, bär något lila för att hedra dom människor som mist livet på grund av mobbning och misshandel för deras sexuella referenser.
I did, och kommer göra det igen nästa onsdag den 27 okt. Detta gör jag för att stödja Hbt-personer och deras rättigheter samt för att hedra dom som mist sitt liv för kärlekens skull.

Alla dessa människor som blir trakasserade och rent utav mobbade för deras sexuella läggning. Som om vilket kön man föredrar gör skillnad på mänsklig rättighet? Aldrig i livet, dom är människor dom också som oss, dom älskar en annan människa exakt likadant som vi gör, bara det att dom älskar en person med samma kön.

 

Läs det här bara och svara ärligt att ni tycker det är sjukt, det ska inte behöva vara så. Kärlek är Kärlek no matter what.

 

"On October 6, 1998, Matthew Sheppard, a University of Wyoming student from Laramie, Wyoming, left a bar with two other men. Matthew was gay, and the two men pretended to be gay so that Matthew would go with them.

 

The two men then drove to a remote area, dragged Matthew from the car, and brutally tortured him with a barrage of kicks and punches.
They then produced a handgun and pistol-whipped his face until he was almost unrecognizable.

 

Matthew, who was now unconcious and bleeding profusely, was then tied to a wooden split-rail fence in a type of mock crucifixion.
Hanging from the fence with severe injuries, and on the verge of death, Matthew was left to die.

 

But Matthew was still clinging to life when the cowardly criminals left.
The next day, some people found Matthew, and he was taken to the hospital in a coma.

 

But Matthew died on October 12, 1998, without ever regaining consciousness."

 

Detta och:

 

"John French, a funeral director who lived in Chippenham, England, was a victim of this type of verbal bullying; he was assaulted with cruel, hateful words every day at work.
 

Why? Because he was gay.

John tried to reason with the workers who verbally attacked him, but that only caused the verbal attacks to escalate. So John approached his employer and filed a complaint about the incessant verbal abuse.
John's boss launched what amounted to a superficial investigation, and then quickly proclaimed that the complaint was not valid.
 
John was overwhelmed. Not only was he being subjected to the worst type of verbal abuse at work, but his homophobic boss was aware of the abuse and was not going to do anything about it.

 

That night, John took an overdose of prescription medication in a suicide attempt. His partner of 12 years, Paul Tucker, was in the other room cooking dinner and was unaware of what John was doing.

 

John started to feel sick and disoriented so he called his doctor and told him that he needed help because of an overdose of medication that he took. He also told him about the abuse that he was being subjected to and said that he wanted to jump off of a bridge.

 

The doctor quickly called an ambulance.
John was rushed to the hospital, but it was too late.

 

John died by suicide in Feburary 2004 at the age of 36."

 

Helt otroligt att det ska behöva vara så här, att folk ens kan göra något så grymt mot en annan människa och trycka ner dom till självaste botten.

Jag både kan, vill och ska hjälpa till med att få ett stopp på det här, ingen människa ska behöva gå igenom något sånt här, aldrig någonsin!

 

Jaa, detta får räcka för den här gången. Slutar jag inte nu blir den utan tvekan en roman. Hahah!

 

//DenMatglade. xD

 
 
Ex-Frun

Ex-Frun

3 november 2010 20:59

AHAHAHAHA aldrig!;)

http://jenniiferjohansson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 17 november 2010 22:15

  Vilken dag det har varit, helt toppen! Den började som vanligt med tågresan till Sundsvall klockan 9 för att sedan komma till skolan och ha svenska, vilket var jätte kul för jag fick höra att jag fick ett MVG på novellprovet. Yehaa! Efter det...

Av Nathalie - 7 oktober 2010 22:30

 Hahah! Yes, detta är vad som händer när man är uttråkad och knappt har någon tid att blogga. Men va tusan, ni får veta lite mer om mig. :) Ditt namn?: Nathalie Är du snygg?: Oh yes, NOT! Födelseår?: 1994Ditt födelseställe?: Norrköpings BB. ...

Av Nathalie - 24 september 2010 23:30

Äntligen fredag idag! Som jag och Jennifer har längtat efter idag, vi skulle nämligen träffa ThimmyBoy från Skvadern today! :)   Jag och Jennifer vaknade ungefär klockan 9 imorse, och en blick ut genom fönstret krossade våra, eller iallafall mit...

Av Nathalie - 22 september 2010 21:00

Idag så var alla gymnasie ettor inbjudna på nån koncert om Evert Taube i Tonhallen. Kan ju lungt säga att hans musik inte var något för mig, skulle ha gjort mycket för att kunna göra som killen bredvid mig, som drog på sig hörlurarna och dånade sin e...

Av Nathalie - 18 september 2010 17:29

Jag sprängs snart, bara så ni vet. Har fan inte gjort annat än att äta sedan igår vid kl 4. xD Det har käkats, sallad, subway-wannabe macka, glass, kakor, mackor, mumsmums och ännu mer sallad och mackor plus nu middagen idag och äppelkakan som sna...

Ovido - Quiz & Flashcards